SALGS- OG BETALINGSBETINGELSER

Handelsbetingelser for JHM Service / Johnny Hedegaard

1. Generelle oplysninger
JHM Service / Johnny HedegaardMøgelvej 1677752 SnedstedCVR nr.: 2846707Telefon: +45 30 94 33 20Email: info@jhmservice.dk

2. Tilbud og ordrebekræftelse
Sælgers tilbud er kun gældende i 20 dage beregnet fra den dag tilbuddet er dateret. Efter udløbet af denne frist, bortfalder Sælgers tilbud automatisk. Sælgers tilbud kan endvidere bortfalde, hvis en leverance er udsolgt, eller leveringsbetingelserne ændres fra f.eks. en underleverandørs side.

Sælger forbeholder sig retten til at foretage ændringer i leverancen indtil leveringstidspunktet.

Køber kan alene påberåbe sig vilkårene i disse betingelser, eller i en eventuel individuel aftale mellem parterne. Oplysninger, som Sælger har fremsat mundtligt, på internettet, i brochurer o.l. er således uden relevans for bedømmelsen af leverancen.

En ordre er først bindende, når den er godkendt af Sælger med en ordrebekræftelse via mail, fax eller brev.

Ved webshopkøb modtager køber en ordrebekræftelse på e-mail umiddelbart efter bestilling.

3. Priser og leveringssted
Priser fremgår af Sælgers til enhver tid gældende prisliste eller af den fremsendte ordrebekræftelse. Levering og overdragelse af risiko foregår ved aflæsning, køber står selv for aflæsning, og placering af maskine på pladsen, hvis ikke andet er aftalt. Leveringstiderne er oplyst med forbehold for evt. underleverandørforsinkelse. Hvis Sælger bliver bekendt med, at der vil opstå en underleverandørforsinkelse eller anser dette for sandsynligt, vil Køber omgående blive underrettet med oplysning om forventet nyt leveringstidspunkt. I tilfælde af væsentlig forsinkelse fra Sælgers side, har Køber ret til at hæve købet. Hvis der er aftalt løbende levering, er Køber dog alene berettiget til at hæve for så vidt angår den forsinkede delleverance. Sælger kan i intet tilfælde holdes ansvarlig for Købers indirekte tab som følge af en forsinket eller manglende leverance. Sælger kan endvidere kun holdes ansvarlig for direkte tab, hvis der er tale om væsentlig misligholdelse af aftalen fra Sælgers side forudsat at Køber kan godtgøre at have lidt et tab som følge af forsinkelsen.

Ved webshopkøb: Forventet levering er 3-5 hverdage. Fragtpris er 70 kr. + moms. Forsendelse sker med Interfjord. Hvis et udleveringssted er fuldt, flyttes pakken til nærmeste udleveringssted.

4. Betaling
Netto kontant. Hvis ikke andet er oplyst. Ved ordre over 100.000 kr. betales der 50 % ved ordrelægning og 50 % før endelig levering.

Manglende betaling i henhold til betalingsbetingelserne medfører et rykkergebyr på kr. 100,00 samt pligt til at betale renter med 2 % pr. måned fra forfaldsdatoen.

Ved webshopkøb: Betaling kan ske med VISA, Mastercard og andre accepterede betalingsmetoder. Betalingen trækkes først ved afsendelse af varen.

5. Ejendomsforbehold og sikkerhedsstillelse
Sælger bevarer ejendomsretten til de solgte varer, uanset om levering har fundet sted, indtil hele købesummen og eventuelle renter/gebyrer er betalt. Sælger er til enhver tid i forbindelse med eller efter aftalens indgåelse berettiget til at kræve betryggende sikkerhedsstillelse for Sælgers samlede omkostninger i forbindelse med aftalen.

6. Annullering og ændring af ordrer
Efter Sælger har fremsendt en ordrebekræftelse til Køber, har Køber ikke ret til at ændre eller annullere ordren. Vælger Køber alligevel at annullere ordren, er Køber forpligtet til at erstatte Sælgers mistede fortjeneste.

7. Undersøgelsespligt og reklamation
Køber skal straks ved udleveringen eller modtagelsen af varerne, og altid inden varerne tages i brug, gennemgå de leverede varer for at sikre at de er uden mangler.

8. Mangler
Sælger påtager sig i en periode på 12 måneder efter at levering har fundet sted, at foretage omlevering eller reparation efter eget valg, når der foreligger mangler ved leverancen.
Det her skal med
Sælgerens ansvar omfatter kun mangler, som viser sig inden for 12 måneder fra den dag, materiellet blev leveret til køberen. Ansvaret omfatter ikke mangler, som skyldes årsager opstået efter, at risikoen er gået over på køberen. Ansvaret omfatter ikke mangler, der skyldes mangelfuld vedligeholdelse, urigtig montering foretaget af køberen, ændringer foretaget uden sælgerens skriftlige samtykke eller reparationer, som køberen har udført på mangelfuld måde eller mangler der på anden måde kan henføres til købers forhold. Endelig omfatter ansvaret ikke normal slitage eller forringelse. Ansvaret omfatter endvidere ikke driftstab, avancetab eller andet indirekte tab. Enhver forsendelse i forbindelse med reparation eller udskiftning sker for købers regning. Reklamation skal ske skriftlig straks efter, at manglen er eller burde have været opdaget, og manglende rettidig reklamation medfører, at kunden fortaber sine misligholdelsesbeføjelser.


9. Returnering og fortrydelsesret (Webshop)
Der gives 14 dages fuld returret. Kunden betaler returneringsomkostninger.

Fortrydelse skal anmeldes via mail senest 14 dage efter modtagelse, og varen skal returneres senest 14 dage efter anmeldelsen.

Specialfremstillede varer kan ikke returneres.

10. Transportskader
Skader skal straks anmærkes i fragtbrevet, og transportøren skal gøres ansvarlig. Manglende anmærkning kan medføre, at krav ikke kan gøres gældende.

11. Klagevejledning
Klagemuligheder findes hos Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning eller via EU Kommissionens online klageplatform.

12. Dokumentation:
I Danmark udleveres dansksproget materiale i størst mulig udstrækning. I andre lande udleveres dokumentationen primært på engelsk.

Disse handelsbetingelser er gældende for alle handler med JHM Service og JHMEasyline
Kontor & værksted
  • Møgelvej 167 7752 Snedsted
  • Vi har telefontid 08:00 - 16:00
Firmaadresse
  • Under Bakken 43, 7950 Erslev
Kontakt
  • +45 30 94 33 20
  • info@jhmservice.dk
  • Følg med på vores facebook
CVR-nr. 28467079 © 2025 Jhm Service / johnny hedegaard
SALGS- OG BETALINGSBETINGELSER